21.05.2015

Tartaletki z musem szparagowym


Tartaletki z musem szparagowym

Szparagowy sezon trwa w najlepsze.
Chociaż białe szparagi cenię mniej niż zielone, tym razem postanowiłam dać im szansę.
Według mnie najlepiej smakują jako zupa krem albo gładkie purée.
Ponieważ zupa szparagowa nie byłaby żadną nowością, zdecydowałam się przygotować tartaletki wypełnione szparagowym musem.
Spód do tartaletek może być dowolny.
Mus nie należy do skomplikowanych - delikatne szparagi i ziemniaki gotowane w mleku z dodatkiem świeżego rozmarynu.
Wszystko zapieczone w piekarniku tak, by wytworzyła się chrupiąca skórka.
Łatwo, szybko i bardzo smacznie.



Przygotować dowolne ciasto na spód tarty.
Ja użyłam ciasta z otrąb orkiszowych i żytnich w następujących proporcjach (wystarczy na trzy tartaletki):

100 g otrąb orkiszowych
50 g otrąb żytnich
3 łyżki podgrzanej oliwy z oliwek z rozmarynem
4 łyżki jogurtu naturalnego
sól

Otręby wymieszać z oliwą, jogurtem i solą.
Odstawić na dziesięć minut.
Foremki na tartaletki posmarować masłem.
Dno i boki foremek wyłożyć masą i schłodzić w lodówce przez około 30 minut.
Następnie piec około 10 minut w temperaturze 220 stopni Celsjusza.



1 pęczek białych szparagów
2 małe ziemniaki
3/4 szkl. mleka
kilka gałązek świeżego rozmarynu
sól, pieprz, kminek

Szparagi umyć, obrać, odciąć zdrewniałe końce.
Ziemniaki obrać i pokroić.
Warzywa wrzucić do rondla i zalać mlekiem.
Dodać rozmaryn i sól, gotować do miękkości.




Ugotowane warzywa odcedzić i odparować. 
Zblendować je na gładką masę, doprawić.

Mus przełożyć do szprycki z końcówką w kształcie gwiazdki.
Upieczone spody wypełnić szparagowo-ziemniaczanym purée.
Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.





Przepis bierze udział w akcji:

Szparagowe<3Love

2 komentarze: