8.05.2015

Bagietki korzenne


Bagietki korzenne

Ile razy jestem w piekarni, najbardziej mój wzrok przyciągają bagietki korzenne.
Zapewne to przez ich charakterystyczny kształt, a także przez smak, bo to w końcu klasyczna bagietka połączona z nutą korzennych przypraw, które tak bardzo lubię.
Już od dawna planowałam je przygotować, ale wydawało mi się, że są zbyt czasochłonne, żeby piec je w środku tygodnia.
Nic bardziej mylnego.
Samo przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, może jedynie trochę więcej siły w rękach niż przy wyrabianiu ciasta na zakwasie.
W mojej wersji część mąki pszennej zastąpiłam mąką pełnoziarnistą.
Z podanych proporcji wyszły mi trzy duże bagietki, chociaż teraz już wiem, że następnym razem przygotuję je z podwójnej porcji, bo zniknęły w błyskawicznym tempie.


600 g mąki pszennej
150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
200 ml ciepłego mleka plus trochę do posmarowania
250 ml ciepłej wody
20 g świeżych drożdży
2 łyżki przyprawy do piernika
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru

Drożdże wymieszać z mlekiem i cukrem.
Odstawić.
Oba rodzaje mąki przesiać do miski.
Dodać sól, przyprawę do piernika oraz zaczyn.
Dokładnie wyrobić, przykryć ściereczką i odstawić na około 2 godziny.



Następnie ciasto podzielić na 3 części.
Każdą cześć jeszcze raz wyrobić.
Następnie uformować bagietki, ułożyć je na blasze i odstawić na kolejne pół godziny.
Po tym czasie posmarować je mlekiem.
Do piekarnika wstawić naczynie z wodą.
Nagrzać go do 220 stopni Celsjusza.
Bagietki piec około 20 minut w temperaturze 220 stopni Celsjusza.



Przepis bierze udział w majowej liście "Na zakwasie i na drożdżach":

2 komentarze:

  1. Świetne, musiały pachnieć wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ostatnio "bagietkowy" czas w kuchni :) Na pewno Twoich wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń