20.05.2015

Chleb lniany na zakwasie


Chleb lniany na zakwasie

Pieczywo piekę raz w tygodniu i ilekroć nastaje przerwa w tym rytmie i jestem zmuszona do kupienia go w sklepie, zawsze żałuję.
Znam nieliczne piekarnie, w których sprzedaje się pieczywo dobrej jakości, a przecież zrobienie chleba to nic trudnego, wymaga tylko kilku podstawowych składników.
Własny wypiek chleba ma wiele zalet, ale dla mnie najważniejsze jest to, że można stworzyć chleb unikalny, którego nie dostaniemy w piekarni, taki na który akurat mamy ochotę.
Tym razem dla dobra żołądka i pracy jelit przygotowałam chleb z dodatkiem dużej ilości siemienia lnianego.
Zrobiłam go też ze względu na mój gust - uwielbiam jak w chlebie coś przyjemnie chrupie.
Do tego dwa rodzaje mąki i zakwas, który już niecierpliwił się w lodówce.
Banalnie proste, pyszne i zdrowe!




350 g mąki pszennej
150 g mąki żytniej
1 łyżeczka soli
2 łyżki zakwasu
1 szkl. siemienia lnianego (pół na pół złociste i brązowe)
350 ml wody


Oba rodzaje mąki przesiać do miski.
Wymieszać z solą i siemieniem, dodać wodę i zakwas.
Wszystko dokładnie wymieszać i przełożyć do foremki nasmarowanej masłem.
Przykryć ściereczką i odstawić na 12 godzin.


Następnie wypędzlować wierzch chleba wodą i posypać siemieniem.
Piec około 80 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni Celsjusza.



Przepis bierze udział w majowej liście "Na zakwasie i na drożdżach":

1 komentarz:

  1. świetny, domowy chlebek! a siemie lniane to nasz polski skarb :)

    OdpowiedzUsuń