19.11.2015

Dyniowe pampuchy z sosem serowo-grzybowym


Dyniowe pampuchy z sosem serowo-grzybowym

Stęskniłam się za pampuchami, takimi domowymi, z puszystego drożdżowego ciasta. Pamiętam jak jadłam je pierwszy raz jako dziecko i... bardzo mi nie smakowały, zapach parowanych drożdży był tak intensywny, że moje dziecięce zmysły powiedziały stanowcze "nie" takim przysmakom. Później jednak mój gust się zmienił i chociaż w moim domu królowały tradycyjne parowańce z owocami i śmietaną z cynamonem, ja jednak preferuję te w wytrawnej wersji. Skoro eksperymentuje z sosami, to dlaczego nie mogę poeksperymentować również z ciastem. Efekty tego eksperymentu bardzo mnie zaskoczyły - pampuchy wyszły idealne i... pomarańczowe - dodatek dyni do ciasta okazał się słuszną decyzją, nadal było one puszyste w środku - z charakterystycznymi pęcherzykami - a jednocześnie dużo bardziej delikatne. Do tego wyrazisty sos serowy z suszonymi grzybami - idealny jesienny obiad.


750 mąki
190 purée dyniowego
100 g roztopionego masła
2 jajka
200 ml mleka
5 dag drożdży
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka curry
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka suszonego tymianku
olej

Z drożdży, mleka i cukru przygotować zaczyn.
Odstawić go na kwadrans.
W misce wymieszać mąkę z przyprawami, dodać jajka, purée, masło i zaczyn.
Wyrobić gładkie ciasto i odstawić je do wyrośnięcia na około półtorej godziny.
Następnie formować niewielkie bułeczki i układać ja na blasze posypanej mąką.
W dużym garnku zagotować wodę, położyć na nim sitko lub durszlak. Posmarować je olejem i układać pampuchy. Przykryć ściereczką i pokrywką. Gotować około 10 minut. Przed wyjęciem wbić wykałaczkę i sprawdzić czy kluski są odpowiednio uparowane.
Podawać z sosem.


Sos:

1 szkl. suszonych grzybów
80 g sera brie
150 g gorgonzoli
250 ml śmietanki 30%
suszony tymianek, sól, pieprz
masło do smażenia

Grzyby namoczyć na noc w wodzie, następnie je ugotować.
Ser brie obrać ze skórki i pokroić.
Masło rozpuścić na patelni, podsmażyć ugotowane grzyby, następnie dodać brie i pokruszoną gorgonzolę. Wszystko zalać śmietanką, doprawić i podgrzewać do momentu, aż powstanie sos.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz