19.05.2015

Szparagowe cannelloni z sosem migdałowym


Szparagowe cannelloni z sosem migdałowym

Na straganach pojawiły się już pęczki szparagów.
Te pierwsze są najsmaczniejsze, delikatne i cienkie, ale mają jedną wadę - sezon na nie jest tak krótki, że nietrudno je przegapić. 
Wiem, że młode, zielone szparagi najlepiej podawać z prostymi dodatkami, tak żeby nie straciły swojego smaku, ale ja tym razem postanowiłam trochę skomplikować i zamiast prostego beszamelu przygotowałam gęsty i ciężki sos migdałowy.
Szparagi "zapakowałam" w rurki cannelloni i owinęłam pstrągiem łososiowym.
Całość została krótko zapieczona w piekarniku, by nie tracić zbyt dużo czasu na przygotowanie wiosennego obiadu.


1 pęczek młodych szparagów
110 g płatków migdałowych
rurki cannelloni
250 ml śmietanki 30%
100 g wędzonego pstrąga łososiowego
sól, pieprz

Szparagi umyć, zbalnaszować w osolonej wodzie.
Pozostawić do ostygnięcia.



Płatki migdałowe pokruszyć i zalać ciepłą śmietanką.
Odstawić na około pół godziny.
Następnie zmiksować na gładką masę i doprawić.



Cannelloni gotować przez około 3 minuty w osolonej wodzie.
Rurki nadziać szparagami i owinąć plastrami pstrąga.

Foremkę do zapiekania posmarować masłem.
Na dno wylać sos.
Następnie układać cannelloni.
Piec około 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni Celsjusza.




Przepis bierze udział w akcji:


Szparagowe<3Love

1 komentarz: