23.06.2015

Bułki ziołowe


Bułki ziołowe

Kolejna porcja świeżego, domowego pieczywa. Tym razem, by poczuć powiew wiosny upiekłam bułeczki z dodatkiem świeżych ziół. Najbardziej kusił mnie rozmaryn, który uwielbiam, ale postanowiłam dać szansę również innym ziołom. Stworzyłam mieszankę świeżego koperku, szczypiorku i rozmarynu. Cudownie aromatyczne połączenie sprawiło, że podczas pieczenia w domu unosił się niesamowity zapach.
Po upieczeniu bułeczki są dość zwarte (dzięki dodatkowi mąki pełnoziarnistej). Jeśli chcemy uzyskać bardziej puszyste pieczywo, możemy mąkę tupu 1850 zastąpić klasyczną pszenną.
Zapewniam, że w każdej z tych konfiguracji pieczywo wyjdzie przepyszne.


2 szkl. mąki pszennej typ 550
1 3/4 szkl. mąki pszennej typ 1850
1 szkl. ciepłego mleka
20 g drożdży 
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki posiekanego świeżego rozmarynu
1/2 posiekanego pęczka szczypiorku
1/2 posiekanego pęczka koperku
Mleko wymieszać z cukrem i drożdżami. Odstawić na kwadrans.
Oba rodzaj mąki przesiać do miski, wymieszać z solą i ziołami.
Dodać zaczyn i wyrobić gładkie ciasto.
Przykryć je ściereczką i odstawić na około dwie godziny w ciepłe miejsce.
Z ciasta uformować prostokąt i pokroić go na mniejsze części (mnie wyszło 6 bułek).



Bułki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Przykryć ściereczką i odstawić na około 20 minut.
Następnie posmarować je wodą i piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 220 stopni Celsjusza.


Przepis bierze udział w akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz