18.08.2015

Drożdżowe zawijańce z jagodami i marcepanem


Drożdżowe zawijańce z jagodami i marcepanem 

Nie może być prawdziwego lata bez jagodzianek. Co roku wyglądają one u mnie inaczej - raz są klasycznymi bułeczkami wypełnionymi owocami, czasem występują pod postacią klasycznych drożdżówek, innym razem w połączeniu ze słodkim twarożkiem albo budyniem.
Tego lata miałam ochotę na coś marcepanowego i szczerze mówiąc chciałam przygotować drożdżówki z wiśniami i marcepanem. Niestety panująca susza trochę pokrzyżowała mi plany, ale może i słusznie.
Dzięki temu powstały przepyszne drożdżowe zawijańce z dużą ilością słodkiego marcepanu i kwaskowatych jagód. Doskonałe na piknik i letni podwieczorek.


3 szkl. mąki pszennej typ 450
50 g masła
1 szkl. mleka
2 łyżki cukru
20 g drożdży

400 g jagód
350 g marcepanu

Mleko podgrzać z masłem i cukrem. Dodać drożdże i odstawić na około 15 minut. 
Mąkę przesiać do miski i wymieszać z zaczynem.
Wyrobić gładkie ciasto.
Następnie odstawić je na około dwie godziny.


W tym czasie rozwałkować marcepan, wkładając go pomiędzy dwa arkusze papieru do pieczenia (rozwałkowany marcepan ma być nieco mniejszy niż arkusz).

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na placek o wymiarach 35 cm x 40 cm.
Ułożyć na nim marcepan i jagody.
Następnie zwinąć jak roladę i pokroić na około 2 cm krążki.
Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Odstawić na 20 minut do ponownego wyrośnięcia.
Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.



Przepis bierze udział w akcji:

Dzień Polskiej Żywności 2015

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz