13.08.2015

Otrębowe bułki


Otrębowe bułki

Moje uzależnienie od pieczenia jest tak silne, że nawet podczas panujących upałów nie potrafiłam sobie odmówić upieczenia bułek. Ostatnio bardzo mocno zaprzyjaźniłam się z otrębami i często je stosuję we wszelkich możliwych przepisach. Dlatego postanowiłam upiec bułki z ich wykorzystaniem - dodałam je zarówno do ciasta, jak i na wierzch. Użyłam otrąb żytnich, o lekko orzechowym posmaku z dodatkiem aromatycznych ziół prowansalskich. Polecam na zdrowe śniadania i jako dodatek do wegetariańskich burgerów.


3 szkl. mąki pszennej typ 750
1 szkl. otrąb żytnich plus trochę otrąb do posypania
20 g drożdży
1 i 1/2 szkl. mleka
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki ziół prowansalskich

Mąkę przesiać, wymieszać z otrębami, solą i ziołami.
Mleko podgrzać z cukrem, dodać drożdże. Odstawić na kwadrans.
Zaczyn dodać do mąki i wyrobić gładkie ciasto.
Przykryć je folią i odstawić na około dwie godziny do wyrośnięcia.

 


Następnie formować bułki (po około 150 g każda).
Układać je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Przykryć ściereczką i odstawić na około 20 minut.

Następnie bułeczki posmarować wodą i posypać otrębami.
Piekarnik nagrzać do 220 stopni Celsjusza.
Piec około 20 minut.
Z przepisu powstanie 7 bułek.


3 komentarze:

  1. Pyszne domowe pieczywo :) Aż czuję jak pachnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam takie uzależnienie. Nie umiałam przerwać wypiekania pieczywa i to mimo tego, że i bez włączania piekarnika, było w domu małe piekiełko. Cóż, kto piecze, ten wie :).. A bułki oczywiście kiedyś wypróbuję. Tym bardziej, że do tego gorąca można się przyzwyczaić. Podobnie jak do domowego, świeżutkiego pieczywa :). Wciąż biorę na warsztat nowe przepisy i to też jest bardzo wciągające. I oczywiście intrygujące :). Dziękuję za przepis :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ja już od dawna jestem uzależniona od domowego pieczywa, ale myślę, że jest to dość zdrowe uzależnienie :) Szukanie inspiracji, podpatrywanie, kombinowanie... cały w tym urok :) Pozdrawiam gorąco! ;)

      Usuń