5.10.2015

Patison caprese


Patison caprese

 Jak już wielokrotnie wspominałam, że przepadam za włoskimi smakami, a połączenie pomidorów, mozzarelli i bazylii uważam za jedno z najlepszych, jakie można było stworzyć.
Dlatego postanowiłam moją miłość do tych smaków umieścić i zapiec w patisonie.
Sam patison, jest warzywem tak neutralnym, że z łatwością można go wykorzystać do przygotowania rozmaitych dań, doskonale akceptuje wszystkie smaki, a upieczony staje się fantastycznie kremowy.
Ja wykorzystałam go jako formę do sałatki caprese z domowym pesto orzechowo-bazyliowym.


1 patison
4 pomidory malinowe
200 g mozzarelli (najlepiej takiej bez zalewy)
1 pęczek bazylii
3 łyżki oliwy z oliwek
kilka orzechów włoskich
sól

Bazylię zblendować z oliwą i orzechami.
Doprawić solą.
Odciąć wierzch patisona, wydrążyć pestki.
Wysmarować wnętrze patisona połową pesto i piec go około 30 minut w temperaturze 200 stopni Celsjusza.



Pomidory i ser pokroić w plastry.
Układać je na przemian we wnętrzu patisona, smarując każda warstwę pesto.

Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz