28.01.2016

Tartaletki z czerwoną kiszoną kapustą, grzybami i żurawiną


Tartaletki z czerwoną kiszoną kapustą, grzybami i żurawiną

Te tartaletki łączą w sobie wszystko to, za co zimę lubię najbardziej - kiszoną kapustę, grzyby i żurawinę. Jak już wielokrotnie wspominałam bardzo cenię sobie gotowanie sezonowe z wykorzystaniem tego, co akurat o danej porze roku jest dostępne. Dlatego kocham polską kuchnię za wszelkiego rodzaju kiszonki - dla mnie im kwaśniejsze, tym lepsze, a jeśli mogę do tego dorzucić lekką słodycz żurawiny i moje ukochane suszone grzyby, to jestem już w siódmym niebie.
Oczywiście tartaletki można przygotować również w formie dużej tarty - tak, by przyjemność trwała jeszcze dłużej.


250 g mąki pszennej
125 g masła
1 łyżeczka soli
4 łyżki wody

Z podanych składników zagnieść ciasto. Wyłożyć nim cztery foremki na tartaletki posmarowane wcześniej masłem. Z pozostałego ciasta wyciąć krążki, którymi przykryjemy tartaletki. Włożyć je do lodówki na około pół godziny.
Następnie piec spody około 15 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.


150 g kiszonej czerwonej kapusty
1/2 szkl. suszonych grzybów
2 garści suszonej żurawiny
1 mała cebula
masło do smażenia
sól, pieprz, kminek mielony

Grzyby namoczyć na noc w wodzie a następnie ugotować do miękkości.
Cebulę posiekać w kostkę i podsmażyć na maśle. Następnie dodać żurawinę, grzyby i posiekaną kapustę. Chwilę podsmażać. Doprawić.


Upieczone spody napełnić farszem i przykryć schłodzonym ciastem. Piec około 10 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz